Stevnehelg på Sørlandet

LDKS 15 m. ble i år arrangert i Greipstad , Agder skyttersamlag. Telemark var godt representert med skyttere i alle klasser. De fleste fra Telemark hadde booket inn på Thon hotel Kristiansand. Det ble en veldig trivelig kveld. Vi møttes til sosialt samvær  på hotellet lørdag ettermiddagen. Kl.20.00 var det felles middag på Egon restaurant. Her var det god mat og godt drikke. Lars hadde laget quiz, så vi hadde litt å fordrive tida med mens vi venta på maten. Etter middag kosa vi oss utover kvelden, kanskje ble det litt i lengste laget for noen. En hyggelig gjeng og være på tur med.
Fra vårt lag var det Kristina, Vegard og May Lise som deltok på LDKS. Vi skjøt der på søndag. Kristina var vel den som var mest fornøyd med resultatet her. Ho hadde 227 p., Vegard 332 p. og May Lise 340 p.
I forbindelse med LDKS ble det også arrangert stevner i Mandal, Søgne og Kristiansand. Disse måtte vi også få med oss, når vi først var på tur.
Vi starta i Mandal lørdag formiddag. Kristina skjøt veldig bra og fikk 232 p., ho hadde 7. beste poengsum av 22 deltakere i kl. Asp. Vegard hadde 337 p.  May Lise hadde 247 p. etter 25 skudd og prikka inn 100 p. på omgangen og vant med 347 p. i kl. V55.
I Søgne var det Vegard som stod for den beste prestasjon av oss, han vant kl.4 med 344 p. (33 delt.). og ble nr.14 i kl. 3-5 (85 delt.),  May Lise vant sin kl. med 346 p. Kristina fikk 224 p.
Siste stevne lørdag var i Kristiansand. Kristina skjøt en bra 15 skudd på 140 p., men var litt uheldig på grunnlaget og havna på 229 p., Vegard fikk 336 p. og May Lise ble nr. 5 med 344 p.
Vi gratulerer hele Telemarksgjengen med innsatsen på skytebanen og takker for ei hyggelig helg i Kristiansand.

Dette innlegget ble publisert i Nyheter. Bokmerk permalenken.